ANNONS

Jysks e-handel igång igen: "Har arbetat dygnet runt"

Daniel Persson, kommunikationschef Jysk Sverige

"Oerhört tillfredsställande".

 

 

ANNONS

Efter ett ovanligt hårt tryck som kulminerade i mitten av mars blev Jysk till slut tvungna att stänga sin e-handel, vilket vi kunde berätta om i förra veckan. Den stora mängden order i kombination med för lite lageryta och otillräckliga fraktmöjligheter gjorde att företaget till slut inte såg någon annan utväg än att ta det historiska beslutet.

LÄS ÄVEN: VD:n om historiska stängningen: "Hade helst velat slippa"

Nu kan vi dock rapportera att Jysks e-handel åter välkomnar nya beställningar. Företaget erbjuder upphämtning i butik och leverans till postombud, men har ännu inte öppnat upp för hemleveranser.

E-handeln har till viss del öppnat. Beställningar rörande varor som kan hämtas ut hos postombud och i våra butiker är åter öppna. Större paket med hemleverans dröjer ytterligare några dagar innan det kan återupptas, säger Daniel Persson, kommunikationschef på Jysk Sverige, till Ehandel.

Vi har arbetat dygnet runt, alla veckans dagar för att komma ikapp och ser nu att vi börjar komma i fas. Det är självklart oerhört tillfredställande att vi kan öppna webbutiken igen, särskilt eftersom vi vet att många kunder vill handla online i dessa tider.

Daniel Persson vill inte delge några exakta siffror, men berättar att de anställda på företagets centrallager i Nässjö har gjort ett "enormt jobb". Han varnar dock för att företagets e-handel fortfarande dras med en del förseningar.

Det kan även fortsättningsvis vara viss försening i leveranserna på uppemot en vecka, givet att vi har varan i lager.

När tror du att ni kan erbjuda hemleverans igen?

Vi hoppas på måndag eller åtminstone i början av nästa vecka.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap