Precis som flera andra hemmainriktade kedjor, som exempelvis Jula, så rapporterar Jysk nu ett mycket högt tryck i sin e-handel.
Det fantastiska vädret i kombination med att allt fler ser att de kommer spendera mer tid i hemmet och på uteplatsen har gjort att många kunder valt att uppdatera inredning och trädgårdsmöblerna, meddelar företaget i ett mejl.
Jysks svenska e-handel “närmast fördubblades under april och maj”, jämfört med samma period i fjol.
Jysks e-handel har växt under hela räkenskapsåret. Fram till mars besökte nära var tredje svensk Jysk.se varje månad. I maj passerade besöksantalet 5 miljoner.
Mycket Click & Collect
Företagets vd, Johan Sjödin, vill dock poängtera att butikerna också spelar en viktig roll i denna utveckling.
Man ska också komma ihåg att våra butiksmedarbetare är en stor kugge även när det kommer till den digitala handeln eftersom att en stor del av våra kunder väljer att hämta ut sina onlineköp i våra butiker eller att använda sig av Click and Collect. Framgången är verkligen en laginsats, säger Johan Sjödin.
Ännu bättre omnikanal
Nu kikar man på att ännu bättre integrera företagets olika kanaler.
Den situation vi är i nu är exceptionell men vi har sett en positiv utveckling online länge. Det är klart att en sådan här situation prövar oss på nya sätt och vi har lärt oss mycket värdefullt framåt. Vi har en uttalad strategi om att föra våra olika plattformar närmre varandra. Det är tillfredställande att se att vi redan nu kommit så långt med det arbetet, säger Johan Sjödin.