ANNONS

Junkyard går från sociala medier till Adam Tensta

Junkyard går från sociala medier till Adam Tensta

Streetwearbutiken Junkyard som senast var med på Emeet och diskuterade sociala medier, något de ofta gör, har nu lanserat en nordisk TV-kampanj med artisten Adam Tensta som dragplåster.

ANNONS

Junkyard kommer ofta upp i diskussioner kring sociala medier, något de ska vara speciellt duktiga på, och även om de satsar hårt på online-marknadsföring går de nu brett i TV. En nordisk reklamkampanj skall i dagarna börja sändas med hip-hopartisten Adam Tensta.

- Vi ville skapa en film där man verkligen får en känsla av vad junkyard.se står för. Vi kommer från skate- och snowboardkulturen, vilket vi vill förmedla med reklamfilmen. Det blir, med tanke på årstiden, mycket snowboardåkning, men vi visar också skateboarding och streetwear, då detta är några av grundpelarna i vårt sortiment, säger Thomas Löfgren, vd och grundare.

Junkyard meddelar samtidigt att de expanderar snabbt på den nordiska marknaden. De planerar att ta ytterligare marknadsandelar i främst Norge och Finland med den nya reklamfilmen som ni kan se nedanför:

- Vi är och kommer alltid att vara fokuserade på den digitala marknadsföringen samt vår online store. För att ta nästa steg; bli bäst i alla nordiska länder, behöver TV dock bli en större del av vår marknadspalett. Detta är vår andra TV-reklam och vi planerar att fortsätta att bygga vårt varumärke mot en bredare publik via TV-mediet. Dock alltid på vårt eget sätt, med våra ambassadörer som budbärare, säger Thomas Löfgren.

Nätbutiken Junkyard vann årets e-handel 2010 på Modegalan och har varit nominerad i flera pristävlingar sedan dess. De tog även Klarna över 30 miljoner transaktioner. Butiken är uppenbarligen på frammarsch och i sociala medier sägs de vara kungar. Vi får se om de får samma framgång med sin nya reklamkampanj.

Källa: press

Relaterade nyheter:
Effekten av TV-reklam håller i sig enligt Fyndiq

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se