Jula fick en tidig julklapp i år. I november ökade nämligen försäljningen med 8,5 procent, jämfört med i fjol. Detta efter att Julas e-handel slog försäljningsrekord.
Vår e-handel har klivit fram ordentligt i november. Tillsammans med vår fortsatt starka varuhusexpansion har det gett ett mycket fint resultat, samtidigt som vi fortsätter att leverera i våra befintliga varuhus, kommenterar vd:n Johan Sjöhagra.
"Nya vägar för vår försäljning"
Jula medger också att det försäljningsmässigt har varit ett tufft år, men att e-handeln har bidragit starkt till vändningen.
Vi har stundtals haft det motigt under året, vi har fått kämpa hårt för varje krona. Nu ser vi ett trendbrott där vi bryter mönster och hittar nya vägar för vår försäljning. Nu går vi in i slutspurten för året med en mycket stark julhandel, kommenterar Johan Sjöhagra.
Julas nya e-handelsplattform är nu utrullad på bolagets fem marknader, vilket skapar stabilitet. Det flikar bolagets e-handelschef in i pressmeddelandet.
Det ser vi verkligen effekten av. Vi klarar att hantera stora volymer, som under under Black Friday, vilket är ett kvitto på att vår nya e-handelsplattform är robust och att den kommer att kunna möta Julas framtida expansion, kommenterar e-handelschefen Filip Eriksson.