Redan efter det tredje kvartalet - som brukar vara ett av de svagare försäljningsmässigt - stod det mer eller mindre klart att Boozt var på väg mot ännu ett starkt helår. Då hade modejätten omsatt 1,2 miljarder kronor på tre månader, vilket var en ökning på över 30 procent.
LÄS ÄVEN: Med tillväxt på modet - fick en Boozt på 31 procent
Nu på morgonen avslöjar Boozt sina siffror för det fjärde kvartalet, som omfattar Black Friday och julhandeln. Omsättningen ska under kvartalet ha ökat med 38,1 procent och den justerade rörelsemarginalen landade på 7,6 procent. En tillväxt på 38,1 procent innebär att Boozt under Q4 kom upp i drygt 1,9 miljarder under det kvartalet.
Både nettoomsättningstillväxten och den justerade rörelsemarginalen överträffade förväntningarna. Avvikelsen från förväntade nivåer beror på en starkare försäljning i december än väntat och lägre returer från Black Week samt julhandeln, för vilka returrätten var förlängd till den 31 januari 2022, skriver företaget i ett pressmeddelande.
I samband med de nya siffrorna avslöjar Boozt också att tillväxten för helåret 2021 uppgår till 33,4 procent, vilket innebär att omsättningen bör landa på strax under 5,8 miljarder kronor.
LÄS ÄVEN: Boozt krossade 4 miljarder: "Vi är i en gynnsam position"
Boozt avser att släppa hela sin kvartalsrapport för det fjärde kvartalet den 10 februari.