Realityprofilen och influencern Josephine Qvist har signats av Hubso, företaget som tar fram kommersiella varumärken tillsammans med etablerade profiler i branschen. I ett pressmeddelande avslöjar bolaget att man tillsammans ska lansera ett skönhetsvarumärke.
Josephine kommer att stärka Hubsos varumärkesportfölj och detta ser vi som otroligt positivt, då vi har som ambition att fortsätta växa inom segmentet skönhet. Josephine kommer med sitt skönhetsvarumärke att vara med och bygga upp Hubsos ökade närvaro i nischen, säger Josefine Abrahamsson, vd på Hubso.
Josephine Qvist slog igenom 2015 när hon första gången var med i realityprogrammet "Ex on the beach". Sedan dess har hon byggt upp en Instagramprofil där hon har 255 000 följare, en Youtubekanal med nära 100 000 prenumeranter och driver, sedan förra året, podden "Sweet but Psycho" med branschkollegan Elin Skog som nyligen signades exklusivt av Spotify.
Genom det nya samarbetet har Hubso möjlighet att bolagisera det kommande varumärket med ett majoritetsägande.
Hubso arbetar med branschens mest framstående profiler och fortsätter, genom sin affärsmodell, att utmana traditionell retail med att bygga autentiska D2C-varumärken.
Influens söker Josephine Qvist för kommentar.