Jollyroom.se lanserades i januari 2011 och blev snabbt en uppstickare i barn- och babybranschen. Med en ny e-handelsplattform och nya lokaler har siktet varit inställt på att bli den ledande aktören i Norden
Sedan tidigare finns man förutom i Sverige även i Norge och Danmark. Och nu har man slagit upp portarna även i Finland.
– Vi vill vara föräldrarnas främsta val när det kommer till produkter för barnfamiljen, säger Iina Holopainen, marknadsansvarig för Jollyroom.fi.
Potential och utmaningar
Jollyroom ser en stor potential i den Finska marknaden och finländarna har blivit allt mer vana onlinekunder och handlar allt mer på nätet. Men det finns också utmaningar. Köpbeteendet i Finland skiljer sig en del mot övriga Norden, till exempel när det gäller betalningslösningar.
– Direktbetalning är vanligt betalningssätt i Finland, och detta erbjuder Jollyroom självklart till sina finska kunder tillsammans med kortbetalning samt faktura via Klarna, säger Iina Holopainen.
Källa: Press