SWATI Cosmetics är ett svenskt skönhetsvarumärke med global närvaro och försäljning i över 20 länder via marknadsplatser som Åhléns, Kicks och Sephora, står SWATI nu inför en spännande expansionsfas. SWATI:s produkter är skapade för att passa alla kön, åldrar och etniciteter och speglar varumärkets filosofi om att fira individualitet.
Historien om SWATI
”SWATI börjar med två människor som blir kära. Vishal Nanda möter Swati Verma. Boom. Som alla stora kärlekshistorier överskrider den gränser. Vishal är en erfaren svensk entreprenör, Swati en välkänd indisk makeupartist. Han fascineras av hennes utseende och hur det förändras med varje sinnesstämning och tillfälle. Naturligt vacker en dag. Klädd för att imponera nästa. Ändå ser hon alltid ut som sig själv. Självsäker. Stilfull. På ett märkligt sätt verkar till och med hennes ögon förändras. Från ljusa till mörka och tillbaka igen. Han frågar. ”Färgade linser,” svarar hon leende. Resten är, som man säger, historia.”
Om rollen
Som Brand Manager spelar du en central roll i marknadsföringsteamet och ansvarar för att säkerställa att varumärket syns och kommuniceras på rätt sätt i samtliga kanaler. Med en känsla för design, marknadsföring och sociala medier drivs varumärkesarbetet framåt genom att skapa och hantera content, planera kampanjer och samarbeta med byråer, konsulter och interna team.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
- Ansvara för kampanjkalendern, inklusive planering och produktion av både rörligt och stillbildscontent
- Driva och optimera sociala medier genom schemaläggning, community management och influencer marketing
- Utveckla och implementera strategier för varumärkets tillväxt, synlighet och positionering i alla kanaler
- Hantera produktion och upphandling med budgetansvar för fotografer, studios, location och modeller mm.
- Skriva tydliga briefs och kravställa produktioner för att säkerställa hög kvalitet
- Analysera trender och agera snabbt på feedback för att optimera innehåll och kampanjer
- Projektleda samarbeten med konsulter, byråer och event
- Arbeta nära e-com manager, grafisk designer och videoansvarig för att säkerställa en enhetlig kommunikation
- Säkerställa att återförsäljare har rätt bildmaterial och kommunikation för att stärka varumärket
- Arbeta nära företagets grundare i en snabbrörlig och kreativ miljö
- Grundarnas konton har flera miljoner följare och varumärkeskontot cirka 300 000 – ditt uppdrag är att driva tillväxt och etablera oss på nya plattformar
Vi söker en kreativ och strategisk person med passion för digital marknadsföring och varumärkesbyggande. Du har en djup förståelse för sociala medier och influencer marketing samt en fingertoppskänsla för aktuella trender. Med din förmåga att analysera insikter och skapa engagerande innehåll tar du snabbt idéer från tanke till verklighet.
Din bakgrund
För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med branding och sociala medier, gärna inom skönhet, mode i en mindre organisation i tillväxt. En strategisk förståelse för hur varumärken kommuniceras och byggs upp över tid är avgörande, liksom ett kreativt öga för att skapa engagerande innehåll, både visuellt och textuellt. Erfarenhet av att samarbeta med byråer, hantera kampanjer och en god förståelse för digital marknadsföring och influencer marketing.
Vi söker dig som har:
- Erfarenhet från designbyrå eller liknande roll inom branding och grafisk design
- God förståelse för influencer marketing och sociala mediers ekosystem
- Erfarenhet av att arbeta med verktyg såsom Later.com, YouTube, Snapchat och LinkedIn
- En kreativ ådra och förmåga att skapa engagerande content
- Kunnig inom Canva & Photoshop
- Känsla för kampanjer och det kreativa uttrycket
- Business minded med fokus på optimerade kostnader
- Strukturerat arbetssätt och vana att driva projekt framåt
- En ”office first”-mentalitet, då kontorsnärvaro är viktigt för bolaget
Du är kreativ, har ett nytänkande mindset och en stark känsla för detaljer. Du är dessutom bra på att kommunicera och samarbeta i team, internt som externt. Det viktigaste är att du har rätt personliga egenskaper och känner dig motiverad att arbeta i en snabbfotad miljö med allt vad det innebär.
Vad Swati erbjuder
En nyckelroll i ett snabbväxande internationellt skönhetsvarumärke, där du får möjlighet att forma och utveckla strukturer i en expansiv fas. Här blir du en del av en entreprenöriell och dynamisk arbetsmiljö med goda möjligheter till långsiktig karriärutveckling och inflytande.
SWATI Cosmetics har ambitionen att på sikt expandera till nya affärsområden. För rätt person finns möjligheten att vara en del av denna resa som entreprenör och aktivt bidra till framtida framgångar.
Placering & Ansökningsprocess
Detta är en heltidstjänst med placering på kontoret i Stockholm och dotterbolag i Indien vilket innebär att resor kommer att förekomma. Du kommer att arbeta i en internationell miljö med samarbetspartners på olika marknader, där det är viktigt med en öppen inställning till kulturella skillnader och en förståelse för arbete över flera tidszoner. Tjänsten startar enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt.
Rekryteringsprocessen hanteras av E-commerce Recruit och om du har några frågor om rollen är du välkommen att kontakta Lisa Gunnarsson på lisa@ecommercerecruit.se.
Vi utvärderar ansökningar löpande, så vi rekommenderar att du skickar in din ansökan tidigt för att bli en del av vår urvalsprocess. Vi ser fram emot att få veta mer om vad du kan bidra med!
____________
E-commerce Recruit är ett search och rekryteringsföretag som specialiserat sig på kompetenser inom e-handel och digital marknadsföring! Vi finns i hela Sverige med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Kontakta oss gärna om du vill ha hjälp med rekrytering, search eller konsulter som har digital kompetens.