Om tjÀnsten
I rollen kommer du arbeta fokuserat pÄ kundresor, analysera stora mÀngder data och hantera flöden inom marketing automation. Du arbetar datadrivet, analytiskt och kreativt genom bl.a. lojalitetsprogram, segmentering, utformning av nyhetsbrev och SMS. Du kommer vara den som formar hur bolaget arbetar med CRM och Marketing Automation, dÀr mÄlet Àr att skapa en kundupplevelse i högsta klass.
Arbetsuppgifter och ansvarsomrÄden:
- Ansvara för CRM-system och hantering av kunddatabas
- Analysera kund- och kundresa för att hitta och implementera förbÀttringsÄtgÀrder
- Bygga och förbÀttra automatiska flöden för bl.a. inspiration, abandon cart och win-backs
- Uppföljning och rapportering av bl.a. CLV, churn-rate, Ätervinningsgrad, CR, retention rate
- Ansvara för löpande A/B-test
- Bygga, implementera och förbÀttra automatiska flöden
- Konverteringsfokuserad försÀljning via nyhets- och kampanjmail
Din bakgrund
För att bli framgÄngsrik i rollen tror vi att du har minimum 2+ Ärs erfarenhet av CRM och Marketing Automation, med fördel inom e-handel och fokus pÄ Customer Lifetime Value. Du har ett gott bevisat track record av arbete med digital försÀljning via nyhetsbrev och sms. Som person trivs du som bÀst nÀr du fÄr jobba datadrivet med mÄnga projekt igÄng parallellt och ser A/B-test som ett sjÀlvklart verktyg för att fÄ förstÄelse och optimera flöden. Sammanfattat ser vi att du har;
- 2+ Ă„rs erfarenhet av arbete med CRM, Marketing Automation och databaser
- Mycket god erfarenhet av datadriven analys och byggnation av automatiska flöden
- Erfarenhet av att bygga personliga kundresor och arbeta med lojalitet
- Erfarenhet av relevanta CRM-system sÄsom Voyado eller Klaviyo dÀr Klaviyo Àr starkt meriterande
- God kunskap i Google Analytics och liknande analysverktyg
- God kÀnsla och förstÄelse för visuell kommunikation
- Kreativ problemlösare med en prestigelös framtoning
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Du Àr driven, sjÀlvgÄende och nyfiken som person och vill utvecklas vidare i din kompetens. Att du Àr resultatorienterad, ödmjuk och trygg i dig sjÀlv och samtidigt analytisk, strukturerad och proaktiv ser vi som en sjÀlvklarhet. VÄr kund Àr pÄ en spÀnnande tillvÀxtresa dÀr du kommer att vara med och bidra och fÄr stor möjlighet att pÄverka bÄde din egen roll och utveckling.
Vad kunden erbjuder
Du ges möjligheten att med korta beslutsvÀgar vara med och pÄverka sÄvÀl ditt eget arbete som verksamhetens fortsatta tillvÀxt. Du ansluter till ett bolag med duktiga, engagerade och drivna kollegor dÀr företagskulturen andas teamwork. Man arbetar tillsammans, vÀrnar om hög trivsel och arbetar aktivt för en tydlig vi-kÀnsla.
Placering & Ansökningsprocess
Detta Àr en heltidstjÀnst med placering pÄ kontor. TjÀnsten startar enligt överenskommelse, gÀrna sÄ snart som möjligt. Rekryteringsprocessen hanteras av E-commerce Recruit, och om du har nÄgra frÄgor om rollen Àr du vÀlkommen att kontakta Zophia Karlsson pÄ zophia@ecommercerecruit.se.
Vi utvÀrderar ansökningar löpande, sÄ vi rekommenderar att du skickar in din ansökan tidigt för att bli en del av vÄr urvalsprocess. Vi ser fram emot att fÄ veta mer om vad du kan bidra med!
____________
E-commerce Recruit Àr ett search och rekryteringsföretag som specialiserat sig pÄ kompetenser inom e-handel och digital marknadsföring! Vi finns i hela Sverige med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Kontakta oss gÀrna om du vill ha hjÀlp med rekrytering, search eller konsulter som har digital kompetens.