ANNONS

JLC utsatta för stöld strax före lansering

JLC, Jonas, Lucas och Carl
ANNONS

I tisdags hade JLC-trion lanseringsfest för egna dryckesmärket JOLUCA

I sin podcast “Mellan Himmel och Jord” berättar de tre kreatörerna Jonas Fagerström, Lucas Simonsson och Carl Déman att det började med en märklig stöld av ett flak med dricka som skulle användas för att skapa reklaminnehåll.

Jag hade sjukt bråttom så jag sa till Lucas att, kan inte du bara sätta det i hissen så står jag där nere och tar emot det. Och när hissen är på väg ner har jag Lucas i telefonen och man ser på tavlan att hissen har stannat på våning två. Jag hör en massa röster så jag säger till Lucas att, shit nu är det några som öppnat och ser mitt jolucaflak och undrar vad det är, säger Carl i det senaste podavsnittet.

Förvåningen var stor när hissen väl landade i entrén och en stressad kvinna med barnvagn steg ut och lämnade en tom hiss och bedyrade att hon inte sett något flak med dricka. Carl och Lucas knackade då på samtliga fyra dörrar på våning två där hissen stannat en längre stund, men ingen hade sett något eller visste något.

Det hemskaste var ju det att vi bara fick ett flak var för att vi skulle testa och ge ut till fotograferna och ditt (Carls) flak försvann ju där, säger Jonas.

Alla tre är överens om att det kanske inte är en stor grej för andra, men de ville inte att det skulle komma ut vilken den nya smaken är på förhand.

Releasefesten blev däremot av i Göteborg där de firade lanseringen av sin första smak Rom och Cola och släppte den nya smaken Gin och Tonic med smak av gurka och svartpeppar. De båda cocktailblandningarna lanseras av dryckesföretaget Umida som tillsammans med bland annat JLC äger varumärket Joluca.

Eftersom produkten lanseras i beställningssortimentet är vi i behov av en stor uppslutning från JLC följare för att få så många beställningar som möjligt. Joluca Cocktails Rom och Cola finns idag i cirka 340 butiker vilket är en bra målsättning även för den nya produkten.” säger Filip Lundquist, vd för Umida Group i ett pressmedelande.

Nu återstår att se om det dyker upp burkar och flak i soprummet och om de någonsin får reda på var det försvunna flaket blev av.

Daniel Ekberg
daniel@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap