Jessica Alba är förmodligen mest känd för sina insatser på film och i tv-serier. Hon driver dock även en e-handel vid namn Honest. En nätbutik som säljer främst baby- och skönhetsprodukter.
The Honest Company ska jobba mycket med miljövänliga produkter, hållbarhet och säkra ingredienser för barn. Jessica Alba verkar vara inne på något för i augusti förra året tog bolaget in 100 miljoner dollar. Detta med en värdering på 1,7 miljarder dollar.
E-handeln och varumärket säljer dock inte bara på nätet utan deras produkter finns även i vissa butiker. Ungefär 70 procent av försäljningen ska ske online och 30 procent i fysiska butiker.
Hybrid-företag med nätet som bas
Nu meddelar Bloomberg att Jessica Alba och hennes Honest Company jobbar med Goldman Sachs och Morgan Stanley för att ta bolaget in på börsen.
Sajten Recode raporterar samtidigt att värderingen av bolaget kan bli lite snårig. Detta då det inte ska finnas speciellt bra underlag kring dessa hybrid-företag som säljer i flera olika kanaler. 60 procent av Honest omsättning på nätet kommer även från prenumerationer.
Den miljövänliga och hållbara nätbutiken ska under 2014 omsatt 170 miljoner dollar. Och även om man är ett "hybrid-företag" meddelar man att online är deras kärna.