Klädkedjan JC har under hösten utvecklat sitt butikskoncept och även bytt namn till Jeans Company. Namnbytet var en del av det förnyelsearbete som JC genomför under hösten. Visionen är att bli bäst och störst på jeans och nu lanserar man även en svensk e-handel.
– Lanseringen av e-handel för Brothers och JC är ett viktigt steg i utvecklingen för RNB. Vi utökar nu tillgängligheten samt erbjuder fler valmöjligheter för våra kunder. Vi tillgodoser samtidigt en efterfrågan från kunder att förbereda sina köp i butik genom att kunna se plaggen och hämta inspiration på nätet innan de besöker våra butiker", säger Magnus Håkansson, VD och koncernchef RNB Retail and Brands.
Prova och styla
Vi har av förklarliga skäl inte haft möjlighet att kika in i Brothers nätbutik men har tagit en rundtur i JCs. Och i våra ögon har de lyckats ganska bra med sin design. En rolig funktion i JCs e-handel är att man kan ”prova & styla” sina favoritplagg på en modell och se hur de ser ut på honom/henne.
– Våra nya e-handelsbutiker erbjuder kunderna en attraktiv köpupplevelse och en möjlighet att handla även där vi inte har fysiska butiker. Lanseringen av e- handel för JC, samt Brothers om en vecka, är viktigt för RNB-koncernen då vi ser en stor tillväxtpotential i detta segment. E-handelsbutiker är en viktig kanal för oss då e-handeln spås fortsätta öka kraftigt", säger Magnus Håkansson.
RNB Retail and Brands har även Polarn O. Pyret i sin portfölj. Polarn O. Pyret har bedrivit e-handel i Sverige sedan 2009, i maj i år öppnade man även en webbshop som riktar sig till alla länder inom EU.
Källa: Press