ANNONS

Jätten öppnar framtidens varuhus: "En helt ny upplevelse"

Magnus Kreuger
Med fokus på omnikanal.

Elektronikkedjan Power öppnar ett nytt varuhus i Lund den 13 mars. Butiken, som är den första i sitt slag i Sverige, har ett nytt butikskoncept med fokus på omnikanal och kundupplevelse.

Enligt Power innebär det nya konceptet en moderniserad butikslayout och integrerade digitala lösningar. Bland annat introduceras ett stort Click & Collect-område där kunder kan hämta onlinebeställningar.

Det blir en helt ny upplevelse för kunderna, säger företagets nya vd Magnus Kreuger, och fortsätter:

ANNONS

Vi är väldigt taggade på att få välkomna våra kunder till en butik som är skräddarsydd för framtidens handel.

Och framtidens handel definierar han såhär:

Framtidens handel handlar om att kombinera både fysiska och digitala upplevelser.

Den nya butiken ska vara en del av en större satsning där företaget planerar att rusta upp och öppna fler varuhus över hela landet.

Vi har en tydlig vision om att skapa en fräsch och modern shoppingupplevelse, både i butik och online. Målet är att vi ska uppfattas som en riktigt vass aktör på marknaden, med en butik som känns både inbjudande och funktionell, säger Magnus Kreuger och avslutar med:

Det blir en spännande tid framöver för både kunder och företag.

LÄS ÄVEN: Han blir Powers nya VD - 10 nya varuhus

ANNONS
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Just nu
3 mån för 99 kr

Få de senaste nyheterna inom e-handel – analyser, insikter och affärskritisk information. Allt på ett ställe!

Därefter 299 kr/mån. Priset är exkl. moms.