Koncernen kastar ut Klarna och tar in Walley i deras ställe. Det beskrivs som en viktig del i bolagets pågående IT-transformation, som ska vässa checkout- och kundupplevelsen.
I en tid av förändring ställs höga krav på oss. För att kunna erbjuda en smidigare kundupplevelse genomgår vi en betydande digital omvandling. Partnerskapet med Walley är ett led i det arbetet, och vi ser fram emot att jobba tillsammans för att fortsätta stärka vår konkurrenskraft, säger Johan Junehed, försäljningschef på Bokusgruppen, i en kommentar.
Den nya betallösningen kommer att dyka upp på Bokus.com, Akademibokhandeln.se och i samtliga fysiska butiker under första kvartalet 2025.
Vi är väldigt entusiastiska över samarbetet. Det är två varumärken som hela Sverige har en relation till. Bokus, som på många sätt varit pionjärer när det kommer till e-handel och Akademibokhandeln med sina 15 miljoner butiksbesökare om året. Vi ser fram emot att tillsammans ta deras kundupplevelse till nästa nivå, säger Josef Bosaeus, Nordic Head of Sales på Walley.