ANNONS

Jämförelsesajten har fått jätten på kroken: "En viktig del"

Omid Ghanbari, vd för Matspar och Sarah Drangel, digitalt ansvarig på Orkla Foods Sverige

Ska göra det lättare att klicka hem mat till lägsta pris.

ANNONS

Matspar är prisjämförelsesajten för dagligvaror, där kunderna kan välja från vilken butik de vill genomföra sitt köp. Nu expanderar de tjänsten och låter varumärken sälja produkter på sin egen hemsida med hjälp av en sömlös övergång till Matspars sajt.

Det innebär konkret att konsumenten klickar ned en eller flera varor i varukorgen på varumärkets hemsida. Därifrån skickas man sen direkt vidare till Matspar.se för att slutföra köpet.

Nyckeln till framgång i dagens digitala detaljhandelslandskap ligger i att förenkla kundens köpprocess. Med vår nya tjänst strävar vi efter att skapa lösningar som gör det lättare för konsumenten att fatta välgrundade köpbeslut och handla på det sätt som är bäst för dem, säger Omid Ghanbari, vd för Matspar, i ett uttalande.

"Sluter cirkeln"

Det här är något som lockat matjätten Orkla. De har nämligen valt att använda sig av den för tio av sina varumärken, som Felix och Pauluns.

Denna tjänst utgör en viktig del i vår digitala konsumentresa. Samtliga våra varumärkeshemsidor erbjuder idag information och inspiration kring våra produkter och kategorier. Att dessutom i denna miljö kunna erbjuda och möjliggöra köp av dessa produkter, sluter cirkeln i konsumentens resa. Funktionaliteten vi nu har implementerat hjälper oss att bygga starkare relationer med våra konsumenter och erbjuder en smidigare väg för de att köpa hem produkterna, kommenterar Sarah Drangel, digitalt ansvarig på Orkla Foods Sverige.

Nils Lund
nils@ehandel.se