ANNONS

Jajja irriterar E-handlare med fula säljmetoder

Jajja irriterar E-handlare med fula säljmetoder
ANNONS

SEO-företaget Jajja skickar just nu säljbrev till vad som verkar vara stora delar av Sveriges domänägare. Många e-handlare och andra nätpersonligheter är arga och irriterade över hur företaget valt att utforma sina brev.

Jajja inleder nämligen breven med "Ang. vårt senaste samtal" och sedan fortsätter man att referera till en tidigare kontakt, som i princip alla hävdar aldrig tagit plats.

Joakim Jardenberg, Internetchef hos Helsingborg stad, skriver följande i sociala medier:

– Vad än du gör, handla aldrig något från Jajja förrän de bevisat lagt av med sitt fulsälj. Det här är så ovärdigt.

Det rapporteras också att bolaget även mailar de som bett om en avslutad kontakt med företaget. Nedan följer några av reflektionerna i sociala medier:

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se