Sök
Stäng denna sökruta.

Sponsrat Innehåll

Intresset för Gaming ökar – SkalHuset.se expanderar i Norden med Bring

Webbutiken SkalHuset.se har levererat skal, fodral och skärmskydd till mobiltelefoner och datorer sedan 2011. Nu expanderar verksamheten med en ny webbutik, gaminghuset.se.

Adrian Lexell, projektansvarig på SkalHuset.se och gaminghuset.se, berättar att allt startade 2011 med en idé om att sälja tillbehör till mobiltelefoner och datorer. Därefter öppnade man en nätbutik och har sedan dess levererat mer än 1.000.000 beställningar. Nu expanderar verksamheten med gaminghuset.se, en nätbutik som säljer allt du behöver inom gaming.

Vi märker att intresset för gaming är stort bland nordiska konsumenter och det kommer troligtvis bara bli större. Därför satsar vi på det nu. I kombination med vår erfarenhet från SkalHuset.se och vår kunskap om målgruppen, tror vi att gaminghuset.se kan bli riktigt bra, säger Lexell. 

Spel- och teknikintresse är något som Lexell delar med många andra på företaget. Det personliga intresset är till stor nytta i arbetet eftersom det ger en förståelse för kunden. Många av de produkter som de säljer, testar och använder de själva. 

Positiv kundupplevelse

Förutom att det ska gå snabbt från att paketet lämnar lagret till att den landar hemma eller i en paketbox eller hos ett ombud, är det viktigt att man kan välja det alternativ som passar var och en bäst menar Lexell. 

Statistik från Bring Research visar att hälften av alla nätkunder vill kunna välja mellan olika leveransalternativ för att få en positiv upplevelse. Många hade dessutom valt ett annat leveransalternativ om de hade gjort köpet igen. 

Flexibla leveranslösningar öppnar upp för tillväxt

Lexell berättar att en av SkalHuset.se utmaningar har varit att hitta bra fraktlösningar med flexibla leveranser, även utanför Sverige. 

Nu när vi expanderar med gaminghuset.se blir ombud, hemleverans och liknande fraktmetoder en högre prioritet. Då är det bra att ha en leverantör som har ett brett utbud och som utvecklar nya lösningar för att möta de olika behoven hos kunder av olika slag. Den flexibiliteten tillför faktiskt mycket till kundupplevelsen, säger Lexell.

Tidigare har man haft flera leveransmetoder som rullat på bra men det som saknades var fler ombudsalternativ och möjligheten att leverera paket snabbt även utanför Sveriges gränser. Efter kontakt med flera olika aktörer landade valet på Bring. Genom att använda ett leveransföretag som kan sköta frakterna även utanför Sveriges gränser, kommer paketen fram snabbt, oavsett vart våra kunder finns och befinner sig i vardagen. Det är det som gör att vi kan hålla våra löften, berättar Lexell.

Jiman Daizadeh, Avdelningschef, Ombudsnätverketet Sverige & Danmark på Bring berättar att de är väldigt glada att SkalHuset.se och gaminghuset.se valde just Bring.

Förutom att vi inte bara har ett rikstäckande ombudsnätverk utan också finns i hela Norden, ökar vi tillgängligheten för våra kunder att nå ut till sina kunder. De kan helt enkelt växa med oss både inom Sverige och utanför landsgränserna.

Gröna leveranser är framtiden

Konsumenterna blir hela tiden mer medvetna om miljö och hållbarhet och det påverkar valet när de handlar och beställer produkter online. Lexell tror att leveranserna kommer att bli ännu snabbare och grönare i framtiden. När kunderna efterfrågar det alltmer innebär det att vi som e-handlare behöver ställa samma krav på våra partner och det är bra.

Läs mer om hur Bring arbetar med miljö och hållbarhet här. 

 

Har du några frågor eller vill veta mer om våra leveransalternativ?
Kontakta Bring via formuläret  eller hör av dig till din säljkontakt om du redan är kund hos Bring.