Intersport var något sega ur startblocken och lanserade sin e-handel först i slutet av 2012. Anledningen till att det drog ut på tiden var att man ville kunna erbjuda sina kunder en sömlös service med sin multikanalssatsning.
I somras tog sportkejdan fram en ny mobilanpassad version, som förutom en mer modern design, även erbjuder bättre sökfunktioner och inspiration. Något man nu prisats för vid årets upplaga av EPiServer Awards där Intersport vann priset för Bästa e-handel med motiveringen:
”Vinnaren av Bästa e-handel är en sajt som kopplar ihop det digitala med det fysiska på ett föredömligt sätt. Det är enkelt att hitta produkter tack vare en tydlig navigation och sökfunktionalitet. En naturlig koppling till butik finns där hela tiden vilket knyter ihop omnikanal-tänket. Vinnaren har tagit ett första steg mot att skapa en verkligt lojal kundkrets genom att medvetet inspirera till en aktiv och sund livsstil och inte bara uppmana till produktköp.”
En lång bit kvar att gå
Detta är sjätte året som EPiServer Awards genomfördes, en tävling som är till för att premiera framgångsrika och inspirerande projekt, webbplatser och tekniska lösningar som byggts på EPiServers plattform.
I årets upplaga nominerades 84 bidrag i fem kategorier: Bästa e-handel, Bästa webb B2C, Bästa webb B2B, Bästa webb offentlig sektor samt Bästa intranät. Förra året kammade SF Anytime hem priset Bästa e-handel, i år blev det alltså Intersport.
– Vi är otroligt stolta över att få denna utmärkelse. Vi har tillsammans med Welcom och Avensia arbetat långa dagar för att nå dit vi är idag, och detta är ett bevis på att hårt arbete lönar sig. Det är dock bara början på vår resa. Vi har en lång bit kvar att gå men med en riktigt bra grund att stå på, säger Daniel Anvell, COO på Intersport
Källa: Press