ANNONS

Interflora: "Hoppas kapitalisera extra under Alla hjÀrtans dag"

Interflora: "Hoppas kapitalisera extra under Alla hjÀrtans dag"
Interfloras vd, Nina Lindvall

"Mer redo i år Àn någonsin".

ANNONS

I år satsar Interflora, med sin 20-åriga e-handel, på försÀljningsrekord under kÀrlekens dag för tredje året i rad. Blomföretagets strategi för att ta ytterligare marknadsandelar Àr bland annat förlÀngda bestÀllningstider för samma-dag-leveranser och en vÀloptimerad sajt. 

– Det hÀr Àr kÀrlekens dag och vÃ¥r dag. Det Àr ocksÃ¥ den dag dÃ¥ allt mÃ¥ste klaffa. Och, det Àr vi mer redo för i Ã¥r Àn nÃ¥gonsin. Vi har vÀssat sortimentet, förbÀttrat leveransvillkoren och optimerat sajten för att göra det lÀtt och lustfyllt att köpa blommor, sÀger Nina Lindvall, vd pÃ¥ Interflora, i ett pressmeddelande.

Interfloras försÀljning sker idag i största delen över nÀtet. Under de senaste åren har aktören satsat på en ny flexibel och skalbar e-handelsplattform, som nu har vidareutvecklats och byggts på med olika moduler och funktioner. Senaste nyheten Àr en insikts- och personifieringsmodul.

– Det handlar om att aldrig stanna, att alltid vara i rörelse för att stÀndigt hÃ¥lla sig i framkant och driva pÃ¥ den digitala transformationen. Köpbeteendet förÀndras hela tiden och vi mÃ¥ste vara en del av det för att trygga den framtida affÀren, sÀger Nina Lindvall och fortsÀtter:

– Idag stÃ¥r vi pÃ¥ en stabil grund med en stark och vÀxande onlineaffÀr samtidigt som vi har en stor andel lönsamma butiker i nÀtverket, som bestÃ¥r av totalt 559 stycken. Den tillvÀxtkraften hoppas vi kunna kapitalisera extra pÃ¥ nu under Alla hjÀrtans dag.

Alla hjÀrtans dag Àr, efter jul, den största kommersiella högtiden för Interflora. 

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se