Instagram-experterna på byrån Zalster har utsett vinnarna i det sociala nätverket för november månad.
I Zalsters novemberrapport för 2016 så placerar sig Partykungen i den absoluta toppen tillsammans med stora företag som Marabou och Volvo. Baserat på "engagemangsgrad" så kommer Partykungen trea bland de företag som har fler än 100 000 följare.
När man bara tittar på e-handelsföretag så är dock konkurrensen som bortblåst.
- Att Partykungen.se är ett älskat svenskt varumärke, det kan ingen sticka under stolen med. Med sina 4750 likes per bild i snitt, kvalar varumärket just nu in på positionen som Sveriges mest populära e-handlare på Instagram, skriver Zalster i sin rapport.
Företaget ifrågasätter dock samtidigt valet av bilder som Partykungen lagt upp i det sociala nätverket. Zalster hävdar att bilderna är för säljiga.
"Fortfarande en lekplats för oss"
Att företaget lyckats samla på sig nära 150 000 följare med bra kundinteraktion och samtidigt aktivt sälja får man ju dock, bland e-handlare, se som ett bra betyg.
- Vi är absolut nöjda med vår placering som Sveriges populäraste e-handlare på Instagram. Instagram är fortfarande en lekplats för oss där vi hela tiden försöker att hitta olika sätt att kommunicera med våra följare. För de som är nyfikna på statistik så hade vi den senaste veckan 1 184 000 visningar där vi nådde 83 800. Vi hade 25 126 profilvisningar och 850 klick på länken i profilen, meddelar Nicklas Persson, marknadschef på Partykungen och ansvarig för framgången.
Nicklas Persson vill även lyfta fram fler duktiga e-handlare och nämner speciellt Madlady.se som han tycker gör ett riktigt bra jobb.