ANNONS

Inspiration i fokus för Badhems nya webbshop

Inspiration i fokus för Badhems nya webbshop
Pella Hedeby

Tillsammans med inredningsbloggaren och stylisten Pella Hedeby ska Badhem.se slå upp dörrarna till sin nya webbshop.

ANNONS

Badhems nya webbshop ska kombinera en inspirerande hemsida med ett brett sortiment och priser som passar de flesta plånböcker. För att göra det roligare och lättare att handla har butiken satsat på att erbjuda möjligheten att handla företagets varor direkt från miljöbilder istället för traditionella produktsidor.

Dessutom kommer kunderna att erbjudas möjligheten att få sina nyinköpta varor monterade av en certifierad VVS-montör. Till en början finns den här möjligheten bara i Stockholmsområdet, men inom kort ska monteringshjälpen rullas ut i hela landet.

- Vi vill skapa en one-stop-shop för kunden och underlätta hela processen. Därför har vi valt att erbjuda montering som en extra tjänst så att produkten snabbt ska komma på plats och kunden slipper bekymret att själv leta upp en hantverkare, säger Marcus Fredriksson, en av grundarna till Badhem.se.

Moodboard ska öka försäljning

Hellre än att bara erbjuda en vanlig produktkatalog vill Badhem.se även hjälpa sina kunder med inspiration. Därför ska företaget satsa på samarbeten med olika inredningsprofiler. Först ut är inredningsbloggaren och stylisten Pella Hedeby som har skapat en så kallad moodboard, ett collage med till exempel färger och material som ska ge kunden en viss känsla, utifrån Badhems sortiment till lanseringen av den nya sidan.

- Jag gillar idén att man utifrån en inspirationsbild ska kunna plocka ihop sitt eget personliga badrum och därtill få hjälp av en erfaren montör vid leverans. Små detaljer som läderhandtag eller ny blandare kan ge badrummet ett rejält lyft, säger Pella Hedeby.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se