ANNONS

Vikten av sociala nätverk, flodbåtar och mer hållbarhet

ANNONS

Vad har hänt sedan sedan gårdagens spaning? 

Klarna har köpt bolag som scannar influencers, Partykungen slog rekord, Åhlens och Ellos skickar minst luft, lite besvikna kommentarer på Clas Ohlsons rapport etc,etc.

Ungefär sådär ser det ut varje morgon men självklart inte samma bolag eller samma nyhet men en ständig ström av nyheter som ska ska bedömas vilken påverkan de eventuellt kan ha på e-handelsutvecklingen i Sverige.

Sen här och där studsar man till lite på nyheter som jag ser som mer värda att nämna än andra i mina spaningar. Exempelvis:

Habit: De nominerade till Zalandos hållbarhetspris. "Med priset vill e-handlaren uppmuntra modemärken att utforska hållbara alternativ och hitta strategier som ska bidra till en mer hållbar industri"

https://www.habit.se/article/view/794547/har_ar_de_nominerade_till_zalandos_utmarkelse

I samma veva läser jag på Ehandel.se att marknadsplatsen Etsy köper marknadsplatsen Depop. Båda dessa marknadsplatser har en klar hållbarhetsprofil.

https://www.bbc.com/news/business-57259413

The Washington post: Prenumerationer på olika saker ökar kraftigt tack vare pandemin. Konsumenten upplever det som bekvämt men det kan samtidigt totalt bli ganska dyra månadskostnader.

https://www.washingtonpost.com/business/2021/06/01/subscription-boom-pandemic/

Dagens Logistik: "Framtidens last mile-lager byggs i Paris" "Logistikcentret, som fått namnet Green Dock, ska försörja Parisregionen med koldioxidfria last mile-leveranser".

https://dagenslogistik.se/framtidens-last-mile-lager-byggs-i-paris/

Övrigt:

Ehandelsstaden i Borås på initiativ av Ginas VD Ted Boman drar igång ett intressant socialt nätverk. Hoppas fler drar igång liknande.

https://ehandelsstaden.se/2021/06/01/e-network-nytt-natverk-for-nyinflyttade-i-boras/

Allt för idag, vi ses imorgon fredag

Arne

Arne Andersson
arne@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap