ANNONS

Piratkopior, hemmakänsla i butiken och glasögon

ANNONS

NRF Converge: Höjdpunkter från dag två:

https://nrf.com/blog/nrf-retail-converge-day-1-highlights?utm_medium=NRF%20SmartBrief%20News&utm_source=Email&utm_campaign=NRF%20Converge&utm_content=day%201%20highlights

Ehandel.se: Igår skrev jag om Facebooks många initiativ och hur viktigt det är för plattformar som ex Tradera att se upp så de inte blir omsprungna och blir glad idag när jag ser att Tradera hakar på Live-streaming trenden 💪🙌.

https://www.ehandel.se/tradera-lanserar-eget-liveshopping-format-lattillganglig-och-engagerande

SvD: Svenskar vilseleds av piratkopior.

"Det finns sätt att undvika förfalskningar. Som konsument kan man handla i etablerade affärer och via svenska hemsidor där det är mindre troligt att de köpt in piratkopior".

https://www.svd.se/svenska-konsumenter-vilseleds-av-piratkopior/i/senaste/om/naringsliv

Logistikpodden: Sammanfattning av logistikpoddens serie om AI och Machinelearning. Det blir bra sommarlyssning.

https://open.spotify.com/episode/2p4RNT6Qp8PKg7AWAQzCGv?si=bWKvjwGpQG2LamqYLCKZgw&dl_branch=1

Channeladvisor: Prime day sammanfattning. Notera att Prime day nu har blivit ett begrepp som omfattar inte bara Amazon.

https://www.channeladvisor.com/blog/industry-trends/prime-day-2021-wrap-up/?utm_content=buffer00805&utm_medium=Social&utm_source=Twitter&utm_campaign=NA-Social-Media-Twitter

Glossy: Vad tror ni? Är det hemmakänskla i butiken som kommer att locka mig som konsument tillbaka till butiken?

"Stores with a homey feel could prove a less jarring step for people wanting to ease back into physical shopping. But striking the right balance between providing comfort and ensuring their stores are worth the trip is set to be a challenge for retailers".

https://www.glossy.co/fashion/fashion-briefing-as-the-world-opens-up-retailers-are-updating-stores-to-feel-more-like-home/

Även branschglidningen mellan mode och heminredning är spännande att följa.

https://www.housebeautiful.com/shopping/best-stores/a36674977/fashion-designer-tanya-taylor-launches-spring-summer-home-decor/

Reuters: Inte bara i Sverige det är glödhett med listning av e-handelsbolag.

June 22 (Reuters) - New York-based Warby Parker has confidentially filed for a stock market listing in the United States, the eyewear company said on Tuesday, as it looks to cash in on the boom in online commerce.

As consumers shift to digital modes of shopping, companies including Warby, which was last valued at $3 billion after a funding round in 2020, are seeking to attract investors at a time the stock market has seen a record appetite for new listings.

För er som inte är bekanta med Warby parker kan jag rekomendera att läsa den här artikeln från 2016. Warby Parker var bland de första så kallade DTC branden som utmanade de traditionella affärsmodellerna inom glasögonbranschen och många fler har följt efter sedan dess. i många andra kategorier.

https://www.forbes.com/sites/stevedenning/2016/03/23/whats-behind-warby-parkers-success/?sh=562a25411ac6

Avslutningsvis så kör vi ett sista eTalk före sommaruppehållet kl 10.00.

https://www.clubhouse.com/join/etalk-med-arne-och-p/MMn9rQfR/xpopl9gL

Jag önskar alla en härlig midsommar och sommar så hörs vi i augusti igen.

Arne

Arne Andersson
arne@ehandel.se