Det jag höjde mina ögonbryn mest på igår var nyheten att Klarna satsar på egen jämförelsesajt.
Ehandel.se: https://www.ehandel.se/klarna-utmanar-jamforelsejattarna-lanserar-egen-prissajt och genast tänkte jag på hur andra prisjämförelsesajter skulle reagera på nyheten.
Och det lät inte vänta på sig när Breakit intervjuade Pricerunners VD och ägare Nicklas Storåkers:
Min kommentar: Jag tycker Niclas resonerar helt rätt men förstår samtidigt Klarnas drag i deras ambition att bli en global marknadsplats. Det är rätt intressant att se var konsumenterna först gör produktsök i US där Klarna satsar stort.
Svensk Handel: Handelsbarometern för juni har kommit ut.
"Efter e-handelns rekordartade tillväxt under pandemin är det naturligt att entusiasmen mattas av något. Tillväxten inom handeln sker framförallt på nätet och för e-handlare som lyckas utmärka sig i den tuffa konkurrensen väntar goda tider", säger Karin Johansson.
WSJ: “Tenants love it; landlords hate it,” Omsättningshyra på väg att slå igenom i US.
RetailTouchPoint: Guide till mer kunskap om Amazon private label.
Vi ses imorgon igen
Arne