Tack Josephine Schagerström för nedanstående två intressanta artiklar.
CNN Style: Imperfect virtual influencer. Genialt, tycker jag.
https://edition.cnn.com/style/article/angie-douyin-virtual-influencer/index.html
en.people.cn: Något liknande har jag inte sett i Sverige.
http://en.people.cn/n3/2021/1101/c90000-9914072.html
Vouge Business: Lush lämnar sociala media plattformar. Vågar fler följa efter?
"The Global Anti-Social Media Policy is a grand title for a high-stakes marketing decision by British cosmetics brand Lush. It’s the name of a new pledge by the brand to stop posting on four major platforms – Facebook, Instagram, Tiktok and Snapchat – in a move that is sure to be closely scrutinised by marketers throughout the cosmetics sector".
"In place of social media, the company is planning a series of initiatives, including growing its Youtube presence, using Twitter for customer care, producing email newsletters for campaigns and tapping Pinterest for inspirational content. Offline, it will invest in more physical events, community activations and maybe even old-fashioned postal catalogues".
MITSloan: Three Models for Slowing Down Fashion. (Tack Peter Hesslin för artikeltipset)
https://sloanreview.mit.edu/article/why-fast-fashion-has-to-slow-down/
Charged: As part of the tie-up, 250 InPost lockers across the UK will be co-branded with Ebay to raise the profile of the partnership.
När får vi se de första co-brandade paketskåpen i Sverige?
Market: Lloyds apotek tvingas byta namn.
Hur länge kommer de att finnas kvar överhuvudtaget undrar jag?
Ehandelstrender: Vill ni veta vad Vansbro andan är? Då ska ni definitivt lyssna på det här avsnittet. Mycket bra avsnitt.
Och ni har väl planerat för långlunch idag?