ANNONS

Lipstick brother, cirkulära affärmodeller och bli årets Airfluencer

 

 

ANNONS

 

Chinadaily: Det närmar sig singles day men "Lipstick brother" har redan dragit igång försäljningen. Helt otroliga siffror och allt genom Livestreamshopping.

https://www.chinadailyasia.com/article/244280

Blir ni sugna på Liveshopping efter att ha läst artikeln så kolla in gårdagens spaning, där ni kan hämta kunskap i ämnet.

Glossy: Zalando uppmärksammas för sina cirkulära initiativ. Det känns som att Zalando är på väg att positionera sig ordentligt och vill vara den som driver den cirkulära agendan för branschen. Bra, tycker jag.

https://www.glossy.co/fashion/inside-zalandos-approach-to-circular-fashion/

Läs mer om deras “RedeZign for Circularity”:

https://corporate.zalando.com/en/newsroom/news-stories/zalando-launches-circularity-pilot

Jag är 100 % övertygad om att den här starka rörelsen mot cirkulär handel bara kommer att öka och öka och gå från dagens lite mer expremnternade till att bli en naturlig del av många handlares affärsmodeller. På D-congress som går av stapeln nu på torsdag kommer jag och Peter Hesslin ha ett samtal med Emma Garrote från Gina Tricot om hur de jobbar med saken.

Sportfack: Vad kul att öppna upp branschtidningen Sportfacks senaste nummer igår. Helt otroligt vilket engagemang och uppmärksamhet det initiativ som jag, Sofia Leffler och Markus Trautman drog igång för ett par år sedan.

Och nu har Postnord även dragit igång en tävling för att ytterligare trycka på nödvändigheten att minska luften i paketen.

https://www.postnord.se/airfluencer2021

Rätt intressant bild. Jag tror inte vi kommer att se samma utveckling här, däremot blir det intressant att följa företag som Budbee, Airmee, Instabox m.fl framfart på logistikmarknaden.

Arne Andersson
arne@ehandel.se