Ehandel.se: Det var en gedigen undersökning som Ehandel.se gjort kring handlarnas e-post utskick. Svårt att ge en generell analys eftersom det troligen skiljer väldigt mycket åt beroende på vad man säljer och med vilken frekvens man handlar som konsument men även jag, precis som Ehandel.se tar inte ställning för eller emot, olika bolag olika strategier. En sak är dock klar verktyget är mycket viktigt och populärt och kommer nog att vara så även fortsättningsvis.
Men några saker tror jag på och som exemplifieras med citat från artiklarna.
"Ser ett högre värde i att ha en kundbas som faktiskt medvetet väljer att motta våra nyhetsbrev", svarar Emma Holmberg, Communication Manager på Boozt.
"Jag tror att sättet man som handlare använder e-postutskick håller på att förändras, många konsumenter tror jag är trötta på irrelevanta utskick i mailboxen och gör man som handlare det så riskerar man nog snarare att irritera kunden och skapa en dålig kundupplevelse". säger Erik Wickman från Inet.
Jag är tveksam till detta: Meds visade en ruta i kassan som man behövde klicka i för att inte få reklamutskick, något vi alltså ej gjorde. Desenio hade istället en kryssruta för att få reklammail, som då var förikryssad. Royal Design hade två separata rutor för mejl- respektive sms-utskick, båda var förikryssade.
https://www.ehandel.se/122-mejl-pa-5-veckor-vi-kartlagger-e-handlarnas-utskick
Breakit: Det här känns ju sådär, minst sagt.
CNBC: Jag har kommenterat och länkat tidigare till artiklar om att att dela på e-handeln och fysisk handel. Detta är drivet av aktivister som inte är nöjda med aktiekursen. Jag tror det är totalt fel väg att gå men kanske de missuppfattat vad ordet "Optikanal" står för?
Market bakom betalvägg: Optimistisk syn på årets julhandel från de flesta kategorier.
Borås tidning bakom betalvägg: På vissa orter kan det vara svårt "att bli profet i sin egen stad" men det gäller definitivt inte Borås som alltid hyllar och uppmuntrar företagande och entreprenörsskap. Stort uppslagen artikel med Pernilla Nyrensten och RR.
https://www.bt.se/naringsliv/fran-simpel-ide-till-miljardar-sa-blev-borasaren-historisk/