ANNONS

Anti-influenser model, Klara är skeptisk mm

ANNONS

Dagens Logistik: Snabba matleveranser med vattenskotrar. Klara Erikson reporter på Dagens Logistik är minst sagt fundersam.

"Likt många last mile-aktörer vill bolaget framhålla att man strävar efter att minska utsläppen från sina leveranser. Hur vattenskoterleveranserna “som ska göra skärgården vackert rosa” går ihop med den visionen, är oklart".

https://dagenslogistik.se/foodora-vill-leverera-snabbt-pa-vatten/

Hon utvecklar detta även på Linkedin.

"Är det bara jag som tycker idén att leverera en liten påse med mat med vattenskoter är helknasig? En vattenskoter slukar 7–8 liter bränsle i timmen, dessutom tror jag knappast att skärgårdens djur- och fågelliv uppskattar att se skärgården färgas "vackert rosa" (citat, pressmeddelande) av en armada Foodora-vattenskotrar som driver upp vågor, bullrar och stör".

Ehandel.se: Jag håller helt med Jonas Arnberg i hans analys av "mat på nätet utvecklingen.

https://www.ehandel.se/huis-vd-tillfallig-nedgang-for-natmaten-fortsatt-lyft-i-host

Retail Dive: Hållbarhetsföredömet Allbird breddar sortimentet.

"Unlike most sportswear brands that put their innovation muscle into oil-based plastic or default to off-the-rack synthetic material blends, we invest our R&D resources into developing low-emission natural alternatives while prioritizing recycled resources to fill in the gaps." 

https://www.retaildive.com/news/allbirds-jumps-into-activewear-in-latest-category-expansion/605200/?utm_source=Sailthru&utm_medium=email&utm_campaign=Issue:%202021-08-18%20Retail%20Dive%20Newsletter%20%5Bissue:36179%5D&utm_term=Retail%20Dive

eMarketer: Ännu en bekräftelse på att social commerce kommer att vara en stor del av framtidens handel.

https://www.emarketer.com/content/us-retail-social-commerce-will-reach-nearly-80-billion-by-2025?ecid=NL1014

Glossy: The anti-influencer model. Intressant och värt att följa utvecklingen av det här initiativet.

“Thirteen Lune is all about authenticity and telling an authentic story, and so we wanted to tap into that part of our ethos and our business from day one, which is support for a mission-driven business and a first-of-its-kind, truly inclusive retail platform. That didn’t feel like something we should have to pay for,” said Thirteen Lune founder and CEO Nyakio Greco. 

https://www.glossy.co/beauty/the-anti-influencer-model/

Vi ses imorgon igen

Arne Andersson
arne@ehandel.se