Nomadlivet lockar både följare och annonsörer.
Rebecka Nilsson, mer känd som Ribecka på sociala medier, slog igenom i programmet “Ex on the beach” 2017. År 2021 renoverade influencern och hennes partner Martin Knutsson en 6 meter lång van och sedan dess har följarna kunnat hänga med paret i deras “vanlife” när de rullat runt i världen med sin lilla familj.
Rebecka Nilsson och hennes nomadliv har lockat till sig 247 000 följare på Instagram och 235 000 prenumeranter på Youtube, så det är kanske ingen överraskning att influencerverksamheten rullar på den med.
Unnar sig miljoner i utdelning
Nu har det senaste bokslutet för Ribecka AB trillat in och det visar att nomadlivet inte bara lockar följare, utan även annonsörer. Under 2023 drog influencern, precis som föregående år, in omkring 4,5 miljoner kronor.
Rörelseresultatet backade visserligen något, från 1,97 miljoner kronor till 1,75 miljoner kronor. Det lilla vinsttappet är däremot inget som får bolaget att svaja, och influencern kan med gott samvete plocka ut 3 miljoner kronor i utdelning.