ANNONS

Influencerns miljontapp – ett resultat av minskad efterfrågan

Alexandra Bring (press)
ANNONS

Så mycket backade Alexandra Brings bolag.

På Instagram har hon 522 000 följare och nästan 23 000 personer prenumererar på hennes Youtube-kanal. Influencern och den personliga tränaren har länge varit en av Sveriges stora influencers, vilket gett ett rejält klirr i kassan för profilen. Men nu verkar intresset ha minskat, i alla fall om man ska tro det senaste bokslutet som Breakit tagit del av.

Under 2023 sjönk omsättningen i bolaget från 4,9 miljoner kronor till 2,5 miljoner kronor, nästan en halvering av intäkterna. Samtidigt har bolaget lyckats hålla ett stabilt resultat. Det senaste räkenskapsåret resulterade i en vinst på 1,5 miljoner kronor, vilket bara innebär ett tapp på några tusen jämfört med föregående år.

LÄS ÄVEN: Alexandra Bring slog nära 5 miljoner kronor – plockar ut en halv miljon

Enligt bokslutet ska den minskade omsättningen bero på en minskad efterfrågan av bolagets tjänster, men mer än så har man inte kommenterat siffrorna.

Sofie Magnusson
sofie@influens.se