ANNONS

Influencern kraschade Ellos - "det blev kaos"

"Det här är det sjukaste".

ANNONS

Vill man sälja slut snabbt ska man låta en influencer vara med och ta fram en eller flera produkter. Den slutsatsen kan vi dra efter att ha rapporterat om hur företag efter företag säljer slut sina gästkollektioner. Vi har bland annat berättat om Bianca Ingrossos lansering hos Nelly.com, Linn Ahlborgs släpp på Nordicfeel och Moa Mattssons kollektion hos Bubbleroom.

LÄS ÄVEN: Biancas fans kraschade Nelly.com efter en sekund: ”Snälla håll ut”

Nu har influencern och bloggerskan Johanna Toftby, med 54 000 följare på Instagram, fått gästdesigna två par skor hos Ellos och även den här gången gick sajten samma öde till mötes. Några minuter efter produkternas lansering på sajten, kraschade hela sidan.

Ni var så många som gick in och beställde skorna att det blev kaos hos Ellos. Det är en stor sajt som klarar mycket trafik, men en del fick ändå svårt att beställa. Varukorgen fastnade eller så kastades man ut när man skulle betala, skriver Johanna Toftby på sin blogg.

Ellos IT-team fick, enligt Johanna, "arbeta i timmar" för att sidan skulle fungera igen och när sajten kom upp sålde produkterna slut nästan direkt.

Det här är det sjukaste jag har varit med om, säger Johanna till sina följare på Instagram.

I morse 7:45 satt jag redo, jag hade kontakt med Ellos och hela skoteamet var redo men så kraschade ni hela sajten. Ett härligt kaos har det varit. Helt underbart. Skorna har sålt slut. Det går inte att beskriva. Jag är så tacksam, glad och rörd.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se