ANNONS

Influencern bröt upp med e-handelshubben - här är nya siffrorna från A-Dsgn

Alice Stenlöf (Foto: Adsgn.se)
"Hade aldrig vågat drömma".

Modevarumärket A-Dsgn grundades av influencern Alice Stenlöf och e-handelshubben Hubso under 2020. En satsning som snabbt gjorde stor succé. Många produktsläpp tömde lagren på mindre än en minut.

Men hur det egentligen har gått har vi aldrig fått veta, eftersom Hubso inte släppt siffror för de enskilda influencer-varumärkena. I juni 2023 tackade dock Alice för sig, och lämnade Hubso för att ta A-Dsgn vidare i egen regi.

ANNONS

Jag hade aldrig vågat drömma om den respons som vi fått med slutsålda kollektioner, popup-butik mitt i centrala Stockholm och att få se alla er bära våra plagg. Under dessa snart tre år som gått har jag lärt mig otroligt mycket och är så taggad på att ta A-Dsgn till nästa nivå – nu i helt egen regi, skrev Alice Stenlöf i en uppdatering på Instagram.

Sedan dess har företaget upprättat ett eget kontor i Stockholm och anställt ett antal nyckelpersoner som ska driva varumärket vidare tillsammans med henne.

Och nu har även siffrorna för bolagets första självständiga verksamhetsår summerats. Perioden täckte 7 månader, och slutade sista december 2023.

Omsättningen landade på cirka 333 000 kronor samtidigt som rörelseresultatet ligger på minus 2,2 miljoner kronor. Utfallet kommenteras följande i rapporten:

Bolaget har under räkenskapåsret gjort stora investeringar i infrastruktur samt design av kollektion som kommer att lanseras under kommande räkenskapsår.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se