Snart går årets stora branschevent för marknadsförare av stapeln.
Influencer Marketing Summit är branscheventet för marknadsförare där yrkesverksamma i branschen möts för att nätverka, utbyta kunskap och hämta inspiration. Den 15 november är det dags igen.
Under dagen får besökarna ta del av tips och insikter från framstående branschprofiler, experter och forskare. Programmet bjuder på över 20 sessioner för både marknadsförare och influencers. Här är några av årets höjdpunkter från programmet.
Influenceryrket: Att driva flera kanaler
Idag jobbar många profiler med flera kanaler, som till exempel podcast, sociala medier och eget varumärke. Är det nödvändigt för att slå sig genom bruset? Vad finns det för utmaningar och möjligheter med det?
Brita Zackari, Mediepersonlighet, författare och podd-profil
Kakan Hermansson, Konstnär, programledare och podd-profil
Melina Criborn, Influencer & Entreprenör
Gabriella Ljungstedt, Content Development Director Nordics på Acast
Mustafa Jaralla, YouTuber och Podd-kreatör
Vad kostar influencer marketing?
Hur ska man ta betalt för influencer marketing, och varför kostar det som det gör?
Anders Vesterlund, Founder & Project Manager of NoFuzz Media
Andreas Eliasson, CFO på Beatly
David Gustavsson, Senior Reporter & E-commerce Advisor, Ehandel.se
Varför ska jag jobba hållbart?
Hur går hållbarhet och influencer marketing ihop? Det är en fråga som många ställer sig när de tänker på influencers, som ofta uppmanar till konsumtion. Men måste det vara så? Går det att jobba på ett annat sätt, och vad kan vi konkret förändra redan idag?
Maria Ingels Carlsson, Grundare av Green Communication
Lagar och regler
Konsumentverket, Skatteverket och Reklamombudsmannen möter Linda Hörnfeldt, i ett samtal om lagar och regler inom influencer marketing. Vad behöver vi få bättre koll på? Varför är det fortfarande så svårt med reklammärkningen på sociala medier? Och vilka nya riktlinjer bör vi ha koll på inför 2023?
Linda Hörnfeldt, Digital entreprenör och influencercoach
Elisabeth Trotzig, Reklamombudsman på Stiftelsen Reklamombudsmannen
Jonna Enholm Timén, Verksamhetsutvecklare på Skatteverket
Maja Rogemyr, Jurist på Konsumentverket
Influens Awards
Årets prisutdelning där vinnarna i årets fem kategorier presenteras: Årets Content, Årets Kommersiella Podcast, Årets Branschförebild, Årets Byrå och Årets Hållbara Initiativ.
Bianca Rior, Communications Manager på Showroom
Influens.se är mediapartner till Influencer Marketing Summit.