Indiska expanderar och lanserar varumärket internationellt. Nu har man nämligen byggt om webbutiken och utlovar en både snabbare och mer inspirerande hemsida. Den ska dessutom knyta ihop e-handeln och butikerna bättre, då kunderna kommer att kunna se butikernas lagersaldon på sajten och använda Click & Collect.
Den nya sajten är inte bara snabbare och mer tekniskt avancerad, vi kommer även att kunna bemöta våra kunder på ett mycket mer personligt och inspirerande sätt. Det känns otroligt roligt att kunna erbjuda våra kunder en state of the art e-handel med en modern omni-lösning, hög grafisk kvalité och internationell leverans, säger André Lago, e-handelschef på Indiska, i ett pressmeddelande.
Den nya sajten finns också tillgänglig för internationella kunder, då man utöver svenska och finska även kan välja engelska som språk. Totalt når man 26 olika europeiska marknader i dagsläget, bland annat Italien, Spanien, Frankrike, Nederländerna och Polen.
Webbutiken har tagits fram av e-handelsleverantören Avensia, som byggt den på Episervers plattform.
Det har varit en intensiv men oerhört rolig resa att tillsammans med Indiska få leverera en helt ny internationell e-handelsupplevelse. Indiska hade en tydlig vision om vad de ville uppnå men har samtidigt varit väldigt lyhörda för vår expertis. Nyckeln till att vi på kort tid kunnat leverera ett lyckat projekt har varit ett tajt partnerskap med Indiska, ett fantastiskt team som verkligen förstår modern handel och vår produktpaketering Storefront Nitro, säger Peter Öxgård, ansvarig projektledare på Avensia