Den sociala medieplattformen TikTok tar ett stort kliv in på den europeiska e-handelsmarknaden. Idag, den 31 mars, lanseras shoppingtjänsten TikTok Shop officiellt i Italien, Frankrike och Tyskland, enligt uppgifter från branschtidningen Fashion Network.
Den nya tjänsten integrerar shopping direkt i TikTok-flödet. Användare kommer att kunna köpa produkter som visas i korta videoklipp i deras personliga "för dig"-flöde eller direkt under live-sändningar. Företag, från stora varumärken till lokala småföretag och kreatörer, får möjlighet att marknadsföra sina varor genom interaktiva videor och live-shopping-sessioner.
Upplevelsen liknar att handla i en fysisk butik. Säljare kan svara på frågor live från användare, visa upp produkter från olika vinklar och ge personliga råd, säger Jan Wilk, operativ chef för TikTok Shop.
Mötesplatsen för den svenska e-handeln
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel
Få de senaste nyheterna inom e-handel – analyser, insikter och affärskritisk information. Allt på ett ställe!
Därefter 299 kr/mån. Priset är exkl. moms.