Enligt den senaste rapporten har omsättningen minskat med 4 procent, till 129,6 miljoner kronor. Rörelseresultatet minskade med 27 procent, till 12,7 miljoner kronor.
Företaget förklarar utfallet med "en skakig omvärld och en minskad efterfrågan". Men i vintras, när Lumene-gruppen förvärvade Ida Warg Beauty, avslöjade man att målet är växa varumärket snabbt.
Vår ambition är att dubbla siffrorna i verksamheten inom de närmaste fem åren, genom att expandera internationellt. Genom att utveckla Ida Warg Beauty parallellt med Lumene kommer vi att generera stora resurser som vi ska investera i marknadsföring, bygga starka team och se till att vår finska fabrik förblir en konkurrensfördel för gruppen, sade Adrian Innergård, vd på Lumene Group, i ett pressmeddelande.
I Lumene Groups portfölj finns, förutom Ida Warg Beauty, tre andra varumärken: Hudvårdsvarumräket Lumene och hårvårdvarumärkena Cutrin samt Promise - som endast säljs till frisörsalonger.