Det är några veckor kvar till årets största säljfest men många handlare har redan börjat förbereda sig. Vi pratar självklart om Black Friday och idag har vi hört av oss till sportmärket ICANIWILL som nyligen rapporterade ett rekordår.
LÄS ÄVEN: ICANIWILL ökar 122 procent: ”Vi är fortfarande unga”
Black Friday blir bara större och större för varje år, och utöver det har e-handeln också fått ett uppsving i år under pandemin. Vi har märkt att allt fler föredrar att handla på nätet, säger Gustaf Ollas, grundare av ICANIWILL, till Ehandel.
Det är svårt att förutspå något i dessa tider men vi förbereder oss för högt tryck och stor försäljning både på sajten men även i vår pop-up butik.
Hur förbereder ni er?
Vi gör nog som många andra, fyller upp lagret och planerar vår logistik och kundservice för att kunna hantera det ökade trycket under dessa dagar, svarar Gustaf och fortsätter:
Vi identifierar vilka eventuella problem som skulle kunna uppstå och försöker bygga bort dem i god tid innan. Vi förväntar oss ännu högre tryck i år jämfört med Black Friday tidigare år, så vi säkrar upp de tekniska delarna för att minska risken för problem. Målsättningen är såklart hög och vi är ganska säkra på att vi kommer att slå nya rekord.