ANNONS

ICA-handlare kritiserar satsningen på e-handel: "På tok för mycket"

ICA:s investeringar i e-handeln uppskattas inte av alla

Vill ta upp kampen mot lågprisjättarna.

ANNONS

Det pyr ett missnöje bland Ica-handlarna. De lågprisfokuserade konkurrenterna tar en allt större del av dagligvarukakan och det har fått flera att höja kritiska röster, rapporterar Dagligvarunytt.
Ica-handlarnas Förbund svarade med att plocka bort vd:n Fredrik Hägglund från posten. Men det var inte nog.

Vi tappar hela tiden till lågpris. Det är dags för Ica att agera, säger en handlare till tidningen.

Bland annat är det storsatsningarna på e-handeln som får sig en rejäl släng av kritiksleven. Här har det gjorts enorma investeringar för att möta framtiden, men det imponerar inte på de intervjuade handlarna. Tvärtom, faktiskt.

Butikerna är 95 procent av Icas försäljning. Procentuellt ännu mer i stora delar av landet. Ica Gruppen och Ica Sverige har på tok för mycket fokus på e-handel, säger en annan Ica-handlare.

Nils Lund
nils@ehandel.se