Sponsrat Innehåll

Hur Magnus tripplade sin försäljning med sin privata Facebook-PT

Om du är övertygad om att Facebook och Instagram är eller kommer att vara en viktig del för din försäljning, då är det en kanal som du eller dina medarbetare på marknadsavdelningen behöver behärska

Då finns det i princip tre vägar att gå för att lyckas

1. Den första vägen är att på egen hand försöka läsa sig till vilka strategier och metoder som fungerar eller vilka som "inte fungerar längre" och så vidare. Och du kommer springa på många motsägelsefulla artiklar och videos från både amatörer och proffs.

Det är som ett stort svart hål av information som lätt kan sluka all din energi och tid som du har avsatt för det här utan att det tar dig framåt.

2. Den andra vägen är lämna över ödet för din framgång till en "Facebookbyrå" och hoppas att de bryr sig lika mycket om dina produkter och tjänster som du gör. Även om det kan vara bra att komma igång med en annonskanal snabbt så försvinner ofta all kunskap i samma stund som du slutar med månadsbetalningarna.

3. Den tredje vägen är att skaffa kunskapen "in-house" och ta hjälp av någon som har erfarenheten och kunskapen att visa dig den snabbaste vägen fram. Men framför allt någon att fråga när saker INTE fungerar.

Har du någon som guidar dig fram och visar dig exakt vilka steg du skall ta?
Har du någon som kan visa dig i vilken ordning du ska göra saker så att du får bättre resultat, sparar tid, slipper stressa och undviker dyrbara misstag?

Det är ungefär som att ha en bra personlig tränare som har en bevisat fungerande metod. Men som också kan justera ditt program och peppa dig fram till målet mycket snabbare än om du skulle göra det på egen hand.

Om du kan följa enkla instruktioner så kan nästan vem som helst på företaget få upp kampanjer på Instagram och Facebook som i stort sätt är självgående.

Det är först då du har kontrollen. Det är den positionen du vill ha som företagare (jämfört med att hålla tummarna att någon annan skall dyka upp och göra företaget framgångsrikt åt dig). Det innebär att du också blir en mycket bättre "beställare" om du därefter vill anställa någon eller anlita experter utifrån.

Ta Magnus (grundare på Bumpy.se) till exempel, som driver en e-handel och fick de flesta försäljningarna via Google innan han startade Jonas Coaching program.

Magnus:

"Innan jag gick med så var Facebookannonsering ett svart hål som jag stoppade in pengar i utan att veta vad jag fick tillbaka och såg det som någon slags kostnad för varumärkesbyggande."

"Den största förändringen som har skett är att försäljningen har tripplats jämfört med samma månad förra året och då är detta under pågående Corona pandemi. Facebookannonseringen står för en väldigt stor del av denna ökning.

Nu har jag även själv fått koll på hur jag ser att min Facebookannonsering är lönsam och vad jag behöver göra och kan göra för att behålla min lönsamhet. Den enormt stora fördelen med Lead Machine är coachningen (jämför med vanlig självstudiekurs) som man får av Jonas regelbundet under lång tid.

Man märker direkt att inga frågor är för små, stora, dumma eller oviktiga. Jonas ger alltid ett svar som hjälper dig vidare. Han är väldigt mån om att man skall lyckas med sin annonsering och att man inte bara har köpt en kurs som man får klara sig själv genom."

Vill du också ha ett förutsägbart, beprövat system för att få nya värdefulla kunder varje vecka?

Boka ett GRATIS strategisamtal (ca 30 min) med Jonas och få reda på ditt nästa stora genombrott! Under samtalet tar Jonas dig genom sin 6-punkts analys av ditt företag för att hitta vilka åtgärder som passar dig bäst just nu. Du får råd som hjälper dig att maximera dina resultat. Dessutom får du reda på om du är redo att ta accelerera kunskapen “in-house” så att du också kan ta ditt företag till nya nivåer.

Klicka här för att läsa mer om Jonas strategisamtal.