ICA:s investering i digital handel fortsätter och senare i år skall en bred satsning på just e-handel rullas ut. Detta med en ny plattform som alla ICA-handlare ska kunna ta del av. Målet är att bli marknadsledande på nätet.
Med tanke på ICA:s nysatsning kring e-handel kan det förstås vara intressant att få se deras framtidsvision gällande näthandel. I december släppte företaget en film som visar en vision över dagligvarujättens marknadsföring och kommunikation i framtiden.
Vara där kunderna är
Filmen är framtagen av byrån Ronnestam och sägs vara en del i en strategisk och taktisk prototyp för ICA. Målet skall ha varit att skapa ett visuellt underlag för den strategi som ska leda ICA och deras affär och kommunikation in i framtiden.
Visionen är placerad år 2018 och vid lanseringen av filmen hade Håkan Sjöstrand, marknadsdirektör på ICA, följande kommentar:
– Vi ska vara där våra kunder finns och där de vill möta oss. ICA ”Next Generation Marketing” är en prototyp som visar vår strategiska inriktning och vägval inom marknadsföring och kommunikation. I processen har vi tittat på trender och möjligheter inom den digitala utvecklingen och vävt samman det med vår gedigna kunskap om kundbeteenden och befintlig marknadsföring, sade Håkan Sjöstrand.
Källa: DM