Oavsett ifall Amazon beslutar sig för att gå in i Sverige eller inte, måste du som handlare förhålla dig till Amazon. Visste du till exempel att svenska konsumenter och företag redan idag shoppar via Amazon för nästan 100 miljoner svenska kronor per år? Finns du där? Edward Basse, tidigare Online Marketplace Director på Ideal of Sweden, håller i Ehandel Academys efterfrågade kurs ”Bli framgångsrik på Amazon”
Vi ställde tre snabba frågor om kursen till Edward Basse:
Vad handlar kursen om?
Kursdeltagarna kommer att få med sig en grundläggande förståelse för riskerna, möjligheterna och omfattningen av Amazons affärspotential. Kursen är designad för att få en förståelse för Amazons ekosystem med fokus på företagets e-handelsmarknadsplats.
För vem passar kursen och behöver man redan ha ett handelsföretag för att delta?
Kursen passar den som har erfarenhet av marknadsföring, digital försäljning eller e-handel. Man behöver inte ha ett etablerat eller aktivt företag, man kan också arbeta utifrån en idé eller en prototyp inom både B2B och B2C.
Vad ser du att kursen kommer att ge deltagarna?
Amazon står för en betydande andel av den globala onlineförsäljningen, så en förståelse för hur företaget och dess affärssilon fungerar kommer att ge deltagarna en stor konkurrensfördel. Dessutom kommer Amazons stora investeringar i betydande digitala utvecklingar att ge större möjligheter på kort och medellång sikt. Deltagarna kommer att att lära sig att uppskatta, förstå smidigheten och det roliga i att lyckas på Amazon. Framför allt kommer kursen att ge dem en stor fördel gentemot sina konkurrenter i att sälja på Amazon.
Mer information och anmälan hittar du här