ANNONS

Hunkemöller testar livesänd modevisning med e-handel

Hunkemöller testar livesänd modevisning med e-handel

Företagets första visning med konceptet Click & Buy.

ANNONS

Det globala underklädesföretaget Hunkemöller anordnade i veckan en modevisning. En sådan tillställning är förstås inte något nytt för ett underklädesmärke. Hunkemöller meddelar dock att företaget “revolutionerar med storslagen Click & Buy-modevisning”.

Vad innebär då en Click & Buy-modevisning? För det första så ska modevisningen inte varit stängd, vilket de annars sägs vara, utan den tog steget ut i den digitala etern.

- Visningen rapporterades live världen över och introducerades av supermodellen Doutzen Kroes, som även är ansiktet utåt för varumärket. Den unika möjligheten att följa visningen online och i sociala medier gav kunderna tillfälle att köpa sina favoriter direkt, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Önskelista i videon

Detta ska ha varit den första gången som Hunkemöller sände live och det ska alltså ha öppnat dörren för att då även sälja plaggen som visades upp. Under själva livesändningen så presenterades tittarna med en liten knapp då varje nytt plagg visades upp. Tryckte man på knappen “spara looken” så lades plagget till i tittarens önskelista.

- Under direktsändningen kommer du att kunna klicka på artiklar som placeras på din wishlist. Det betyder att du inte behöver gå miste om en sekund av showen. Efter showen går du till din wishlist och väljer de artiklar som du vill ha i byrålådan, meddelade företaget inför modevisningen.

Missade du modevisningen eller bara är intresserad av tekniken så kan du se den i efterhand på denna länk.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se