Musikbolaget ser möjligheter i samarbete med Hoss agency.
Hoss senaste satsning är musikbolaget Aeob music, där Roshi Hoss kommer att ha rollen som vd och label manager.
Enligt Resumé strävar företaget efter en förändring inom musikbranschen och vill med sin affärsmodell ge större kreativ frihet till artisterna. Bolaget kommer erbjuda skräddarsydda lösningar för master-rättigheter och hoppas på så sätt kunna ge en mer rättvis fördelning för alla parter.
Roshi Hoss är medgrundare till byrån Hoss agency och ser stora möjligheter i att kunna samarbeta mellan bolagen. Bolaget har också säkrat ett samarbete med Virgin music group, för global musikdistribution.
Vi har länge sett ett hål i marknaden inom musikbolagsvärlden när det kommer till strategiskt varumärkesbyggande för artister. Genom det intima samarbetet med Hoss agency och Virgin music group kommer vi att kunna lyfta artister till en helt ny nivå – samtidigt som vi arbetar för en lönsammare affärsmodell för alla inblandade, från artister till låtskrivare och producenter. Aeob music ämnar helt enkelt att skapa en win-win-win situation för alla, säger Roshi Hoss, vd och label manager, enligt Resumé.
Med på satsningen är också Joy Deb, som tar rollen som Head of A&R, och Linda Dalla Ca’ i rollen som Head of music. Varumärkesexperten Matilda Dahlman, som också är ansvarig för all digital marknadsföring på Hoss agency, kommer sköta även musikbolagets marknadsföring, där hon tar rollen som Head of marketing. Sharareh Hoss, vd och medgrundare av Hoss agency, går in i Aeob music-teamet som Creative director.
Bolagets första artist är Melvin Carrere och hans singel "VDKDV?", en låt som kommer vara en del av artistens debut-EP.