Finskägda Wolt fortsätter att ta mark på den svenska marknaden, men man är långt ifrån nöjda. Nu meddelar last mile-bolaget att man förstärker organisationen med Anna Olofsson som ny head of marketing.
LÄS ÄVEN: De ska frakta mat på natten – ”växande efterfrågan”
Anna kommer närmast från Storytel där hon var ansvarig för företagets globala, digitala marknadsföring. Dessförinnan jobbade hon som chief sales and marketing officer på Skincity.
Och då Anna ursprungligen kommer från Finland, ser hon en stor potential för bolaget att nå samma status i Sverige som i hemlandet.
I Finland är Wolt en väldigt stor spelare, något av en institution som många finländare har någon slags relation till. Wolt går riktigt starkt framåt i Sverige, men det är en ganska ung bransch så jag är säker på att vi kan komma betydligt längre och kunna mäta oss med vårt hemland på sikt, säger Anna Olofsson i en kommentar.
Växlar upp i Sverige
Wolt finns idag i 17 svenska städer och har under det senaste året rullat ut flera nya satsningar, samt inlett ett flertal partnerskap med nya restauranger och butiker.
Enligt bolagets vd, Johan Grönvall, ökade ordertillväxten kvartal för kvartal och man har inga planer på att slå av på takten under 2024. Och här kommer Anna Olofsson att spela en viktig roll.
Det känns väldigt kul att Anna äntligen anslutit till vårt team. Hon har en mycket bra bakgrund för oss med gedigen erfarenhet inom digital marknadsföring, och kommer bli väldigt viktig för oss under 2024 och framåt då vi växlar upp vår satsning i Sverige, säger Johan Grönvall.
LÄS ÄVEN: Wolt tecknar kollektivavtal – blir först i Sverige: ”Mycket positivt”