Snapchat gör allt större intåg i e-handelsvärlden. Detta genom att erbjuda sin AR-teknik (Augmented Reality) till allt fler e-handlare.
Senast fick man med sig jätten H&M som nu använder deras AR-teknik i samband med lanseringen av en digital kollektion kläder.
LÄS ÄVEN: H&M hoppar på nya AR-tekniken – ”ett kraftfullt verktyg”
Nu meddelar Snapchat att man vill “säkerställa en bra crossover-effekt” mellan Sverige, Norge och Danmark. Därför har man utsett Barbara Wallin Hedén till nordisk marknadschef för Snap.
Hon har haft rollen i Sverige sedan drygt ett år tillbaka.
Att fortsätta min resa i Snap känns fantastiskt. Även om Sverige är ett eget land med unika möjligheter finns det många likheter mellan länderna Sverige, Norge och Danmark. Många av våra kunder är också nordiska, så det är helt naturligt att kunna ha två tankar i huvudet samtidigt – både Norden som helhet och varje enskilt land. På så sätt kopplar vi samman den kompetens som finns i respektive land, säger Barbara Wallin Hedén.
Och Barbara talar samtidigt varm om just företagets AR-teknik.
Vi jobbar med många spännande kunder och tekniken vi erbjuder – speciellt med Augmented Reality – är helt unik, säger hon.
I Sverige och Norge ska företaget nå över 3 miljoner människor och i Danmark över 2 miljoner, meddelar Snap.
"Möjligheterna är nästan oändliga"
Snapchat har nyligen öppnat ett kontor i Danmark och planen är att ha ett fullt fungerande lokalkontor i alla tre nordiska länder.
Konsumenter i vår region är mycket avancerade i användningen av AR och fler och fler varumärken blir medvetna om detta. Möjligheterna är nästan oändliga och de varumärken som har drivit AR-kampanjer genom Snapchat har haft bra resultat, säger Nordenchefen för Snap, Lars Bo Jeppesen.