Efter turerna med krisande ekonomi och butiksstängningar har MQ Marqet kommit på fötter igen. Nu kommunicerar modeföretaget att man har anställt en ny - eller egentligen nygammal - marknadschef. Hon heter Agneta Tjust och kommer närmast från rollen som tillförordnad marknadschef på samma bolag. Hon har tidigare även varit inhousechef på MQ och beskrivs som en person med "mångårig och bred erfarenhet inom kommunikation och marknadsföring".
Innan hon kom till MQ hade Agneta Tjust roller inom butikskommunikation på företag som Åhléns, NK och Duka.
Det känns väldigt roligt och spännande att få uppdraget som marknadschef på MQ MARQET. Med mina olika roller inom företaget, och inom flera andra retail-bolag, har jag skaffat mig insikter och erfarenheter som jag nu tar med mig in i mitt nya uppdrag. Tillsammans med mitt team kommer jag arbeta för vår utveckling och fortsätta bygga vårt fantastiska varumärke som har stått för stil, kvalitet och hållbarhet i över 60 år, kommenterar hon sitt nya uppdrag i ett pressmeddelande.
Under sin tid som tillförordnad marknadschef ska Agneta Tjust ha hunnit förstärka företagets marknadsavdelningen med nya kreatörer, samt "utvecklat och utmanat MQ Marqets långsiktiga varumärkesstrategi".
Jag ser med stor glädje fram emot att fortsätta arbetet tillsammans med Agneta som marknadschef. Hon har i sin roll som tf marknadschef visat på stort kundfokus, djup förståelse för varumärket och på kort tid stärkt vår kommunikation och vårt uttryck som varumärke, säger Ingvar Larsson, vd på MQ Marqet.
LÄS ÄVEN: MQ Marqet expanderar i Europa - tar hjälp av Zalando