Lämnar rollen på Nofuzz media för en ny byrå – och en flytt norrut.
Fullservicebyrån Chillimedia expanderar. Byrån, som nu också erbjuder tjänster inom PR och influencer marketing, värvar Linnéa Lindgren, tidigare PR manager på Nofuzz media. I sin nya roll, som copywriter och PR-specialist på den Umeåbaserade byrån Chillimedia, kommer hon bland annat arbeta med att utveckla erbjudandet inom influencer marketing.
Det finns en enorm potential att använda influencer marketing i sin marknadsföringsstrategi, men fram till nu har det varit ganska oprövad mark här i norr. Därför har vi en unik öppning där vi kan vara med och förädla varumärken genom vass PR och influencer marketing. Linnéa är därför ett fantastiskt tillskott och kommer att vara en central del för att stärka byråns erbjudande, säger Amanda Darehed, byråchef på Chillimedia i ett pressmeddelande.
Återvänder till hemstaden
Under sin karriär har Linnéa Lindgren samlat erfarenhet från flera av Stockholms företag och byråer, och tagit sig an många olika uppdrag. Bland annat deltog hon i en paneldebatt under Influencer marketing summit, då tillsammans med Anders Vesterlund, grundaren av Nofuzz media. Nu återvänder hon till hemstaden i norra Sverige, för sin nya roll på Chillimedia. Andra kanske också känner igen henne som en av Influens gästskribenter.
Jag har samlat värdefull erfarenhet inom influencer marketing från min tid på NoFuzz Media, men nu längtar jag efter att jobba med varumärken som känns hemma. När jag fick möjligheten att hoppa på Chillis resa kändes det helt rätt i magen. Med en otroligt spännande kundportfölj ser jag fram emot att vara med och stärka våra kunders närvaro med hjälp av PR och influencer marketing i och utanför Västerbotten där en spännande utveckling sker just nu, säger Linnéa Lindgren i en kommentar.
Byrån, som idag har 16 anställda och har arbetat med bland annat Motorcentralen, Visit Vasa och Lycksele djurpark, har nyligen signerat avtal med ett stort internationellt varumärke. Vem kunden är vill byrån inte avslöja riktigt än, men säger att influencer marketing är en avgörande del av samarbetet.