E-handlaren Rapunzel of Sweden välkomnar nu en ny vd till bolaget. Den som efterträder nuvarande vd:n Jenny Hansell är, inom branschen välkända, Annica Rantala som närmast kommer från Stronger.
Och det är hennes e-handelskunskap som man prisar i ledningen. Bolaget vill med rekryteringen stärka e-handeln direkt mot konsument (D2C).
Annica har den perfekta bakgrunden för att leda Rapunzel of Sweden in i framtiden. Hennes erfarenhet och passion för e-handel kommer att vara Rapunzel till gagn, och vi ser fram emot vad vi kommer att uppnå tillsammans under hennes ledarskap, säger styrelseordförande Arthur Engel.
Även influencer marketing lyfts som ett område som Annica Rantala ska vara expert på.
Rapunzel of Swedens produkter är perfekta för e-handel: kunderna kommer tillbaka regelbundet för att förnya sin frisyr samt för att köpa hårvårdsprodukter som förlänger livstiden för extensions. Vi fokuserar på hög kvalitet, osynliga och bekväma fästen som inte skadar håret – alltid med en naturlig look i fokus. Tillsammans med en ny ledningsgrupp ser jag fram emot att leda detta fantastiska team och fortsätta vår resa mot att erbjuda vackert hår till alla, säger Annica Rantala i en kommentar.