Lagerhaus meddelar idag att man anställt en ny marknads- och försäljningschef. Den som fått axla rollen är Thérèse Elmquist.
Thérèse inledde tydligen sin karriär inom retail som 15-åring. Under resans gång har hon bland annat varit produktchef på Lindex och försäljningschef på Scorett och MQ, men listan sägs vara lång.
Thérèse stora retailerfarenhet, vana vid strategiskt arbete samt brinnande intresse för hållbarhet kommer ge oss möjligheten att fortsätta utveckla Lagerhaus till ett starkt varumärke och lönsam verksamhet med sikte på hållbar förändring. Vi är stolta över att ha Thérèse i vår stora glada Lagerhausfamilj, säger Anette Yngvesson, vd och ägare på Lagerhaus, i ett pressutskick.
Thérèse har varit med i fleråriga forskningsprojekt inom cirkulär möbeldesign och cirkulära affärsmodeller, och hennes fokus på hållbarhet välkomnas alltså av Lagerhaus.
För att retail ska vara relevant i framtiden krävs en långsiktig, konsekvent vilja att göra mer på ett bättre sätt. Den viljan hittade jag hos Lagerhaus. Utöver det så lever jag med försäljning i generna och ett lustfyllt intresse för inredning, så när tjänsten på Lagerhaus dök upp så tvekade jag inte en sekund. Att få arbeta med ett så genuint och härligt varumärke från Göteborg, och samtidigt driva utvecklingen mot en mer hållbar konsumtion ska bli både utmanande och spännande, säger Thérèse Elmquist, marknads- och försäljningschef på Lagerhaus.