Parfym.se, som i fjol levererade en rekordomsättning på 229 miljoner kronor, förstärker. In kommer Lina Hasic som ny e-handels- och marknadschef.
LÄS ÄVEN: Resultatet miljonrasade – trots rekordförsäljning: ”Utmaningar”
Lina har sedan tidigare erfarenhet från olika sälj- och marknadsroller och kommer närmast från rollen som e-handelsdirektör på Kronans Apotek. Hon tar även en plats i ledningsgruppen.
Det är ytterligare en förstärkning till vårt team i vår fortsatta resa framåt i att utveckla hela vår affär. Vi har höga ambitioner med att skapa en kundresa i världsklass och ta en ledande position inom doft och skönhet. Här bidrar Lina med sin gedigna erfarenhet av ledarskap, komplexa affärsmodeller, innovation och försäljning, säger Jonas Häggqvist, vd på Parfym.se i en kommentar.
Stärka affären
Parfym.se grundades 2005 och omsätter årligen över 200 miljoner kronor. Senaste räkenskapsåret satte bolaget nytt omsättningsrekord, men e-handlarens lönsamhet fick sig en liten törn.
Vinsten backade från 16 till 2 miljoner, något som delvis ska ha berott på investeringar i organisation och IT-miljö.
Det är fantastiskt roligt att få kliva in i ett bolag som senaste åren genomgått en framgångsrik transformation, haft en hög tillväxttakt och som vill fortsätta utmana och ta en ledande position. Jag ser fram emot att tillsammans med övriga teamet fortsätta utveckla kundupplevelsen, stärka varumärket, komma närmare våra kunder och vara den ledande doftexperten, säger Lina Hasic.